Wednesday 16 March 2011

15 March 2011 > Dapur yg kecoh

The whole day at ofis > Lapar sgt2!. Cik tukang masak balik kelantan. Pula tu hujan je kat luar. Perot kreoot..kreoot bunyi. Mr.Husben lambat amik. Jame kt airport. So, lebih kurang pkul 6 baru Mr.Husben smp. OTW balik umah,Mr.Husben said > Lapar la. nak mkn bihun sup kt mana sedap ha? Hujan ni. Malas nak keluar. So,aku suggest > Why not we go to segi,buy a couple things then masak je kt umah. Cadangan diterima.
When arrived home. Buka tudung,(tudung kepala bukan tudung saji), terus masuk dapur. siapkan barang2 nak masak. DAN bermulalah ''perang'' di dapur! Always happen when Mr.Husben masuk campur hal kt dapur. Konon nak tolong tapi mulut bebel tak henti2! Gerammmmm!
Mee sup ni aku masak ala kadar je sbb Mr.Husben dah kelaparan tahap somalia. So,aku decided masak sup biasa dan buat sambal kicap pedas sbg sampingan. Masa aku tgh ready nk blend cili api + bawang putih. Mr.Husben masuk dapur. Dia buka penutup blend tu dan HAH! > ''ayg nak buat apa blend smp 1/2 plastik cili api ni?? jadi turbo bontot abang!'' geramnya aku!!! (mmg aku blend byk cili api sbb nk simpan buat stok simpan satu tupperware utk mkn esok2 hari). Then aku jawab dengan senyuman > ''syg,i nak simpan buat stok. kalau bontot u xnk jadi turbo,u amiklah 1 spoon only. jgnlah tuang semua dlm mangkuk mee u.''
Lepas sambal kicap pedas aku siap,aku sambung keje lagi-potong2 ayam. Aku buang semua kulit dn lemak ayam tu. (utk kesihatan seisi keluarga la katakan). But suddenly,Mr.Husben berbunyi lagi > ''Knp buang kulit ayam tu? abg beli tadi,timbang sekali dgn kulit tu tau!.Kalau ayg nk buang,patutnya ayg buang waktu kt supermarket td''. -what daaaa?????..Hah! ini jam memang dh xbleh tahan! Aku ckp dgn Mr.Husben > ''Abg,boleh tolong keluar dr dapur tak? biar i masak dgn tenang,aman dan sentosa. Klau tak nnt,i tinggalkan dapur ni,u masak sorg!! Mr.Husben berlalu pergi sambil gelak2. Kurang asam! 
Dan bertambah bengangnya aku! Dek kerana sakit hati yg melampau kat Mr.Husben,smp aku MASAK SUP GUNA KUALI! bertambah la diorg gelakkan aku kt dapur! Ada beza rasa ke masak sup guna kuali @ periuk?? licin juga mee sup i! huh!




Mee Sup ala kadar >




No comments:

Post a Comment