Sunday 26 June 2011

Cabaran 99HTN! bermula hari ini~chaiyok YurinoHana!- 27 June 2011

Yes!! that it is! NO RICE IN 99 DAYS!! actually bukanlah rice je. Tapi MEE,BIHUN, ROTI dan lain2 makanan berat! Sounds like susah sgt nak buat tapi i will try..Haiya..keazaman ni baru je dapt tadi. (just a few minute ago)..pagi tadi dah terlepas..makan maggie goreng. :( ...tapi xpelah, minta halal ye..hehehehe..
so, 99 days cabaran aku ni akan berakhir pada  > 25 Sept 2011..
hurmm...dah lepas raya..cabaran utk diri aku sndiri ni dah lewat..tapi tetap nak buat!!! kalau tak buat skrg- bila lagi? bertambah membiak la lemak dlm badan aku ni..ok..from start now onwards! aku akan post progress cabaran utk diri aku ni..supaya menjadi bukti yg cabaran ni berjaya! skrg ni berat aku..berapa ye..last 2 bulan lepas aku timbang 58..aku rsa dengan keadaan spare part aku yg berjembik2 ni..mau berat aku cecah 65..alaaaaa!!! tattotnya!!! memang semua org pun kata aku dh gemok. Cik abg pun  hari2 nyanyi > (gemok! gemok! gemok! (ikut tune lagu halimah jongang!) stresss maaaaa!! hurm...nak makan ubat pelangsing takut..sbb aku rsa dh mcm2 ubat masuk dalam badan aku ni...xpe..mulai skrg..menu aku adalah : LAUK, SAYUR DAN BUAH!
TARGET SAYA ADALAH : TURUN SEBANYAK 10KG MENJELANG RAYA!! YEAY!! :)
DAY 1 :
Breakfast : Maggie Goreng. (Minta excuse sbb terpikir nak cabar diri ni pkul 9.30 pagi. tapi breakfast pkul 8)
                 Minum air kosong segelas
Lunch      : 3 keping kuih (karipap / serimuka / roti sardin..(roti??? hurmm..minta excuse juga sbb dah terbeli
                 pagi tadi) . Minum air kosong
Malam     : Makan Lauk / buah / Minum air kosong / EPO

No comments:

Post a Comment